Veelgestelde vragen
Bestellen
Een besteling plaatsen: stap voor stap
Een product in je winkelmandje plaatsen
Kies op de productpagina de maat en kleur en klik op de knop ‘in winkelmandje’. Op die manier komt dat specifieke product in je virtuele winkelmandje terecht.
Aanmelden/registreren
Wanneer je vanuit je winkelmandje op 'bestellen' klikt, kom je terecht op een beveiligde check-out pagina. Als je al over een YAYA account beschikt, kan je hier inloggen. Als je al ingelogd bent, kom je meteen terecht op de pagina met je persoonlijke gegevens. Uiteraard kan je die gegevens steeds corrigeren en/of aanvullen. Als je nog geen klant bent bij YAYA kan je je hier registreren. Ook aanmelden via je Facebook account is hier mogelijk.
Je persoonlijke gegevens worden met de grootste zorg en in vertrouwen behandeld. Meer informatie daarover vind je in de privacy policy van YAYA.
Leveringsmethode kiezen
Je facturatieadres wordt automatisch geselecteerd als leveringsadres. Als je de bestelling ergens anders wilt laten leveren, kan je een ander adres of een bpost ophaalpunt aangeven.
Ander adres: je kan je pakket op een ander adres laten leveren dan het adres waarmee je geregistreerd bent. Daarvoor kies je eerst de optie “thuislevering”. In de volgende stap kan het adres aangeven waar je je pakket wenst te ontvangen.
Bpost afhaalpunt of postkantoor enkel in België: om de bestelling af te halen bij een bpost afhaalpunt of een postkantoor, selecteer je bij leveringsmethode de optie “bpost afhaalpunt” of "bpost postkantoor". Selecteer het land, vul je postcode in en kies je favoriete afhaalpunt. De zoekresultaten tonen automatisch de dichtstbijzijnde ophaalpunten. Selecteer het afhaalpunt naar keuze en klik op "volgende". Het bpost ophaalpunt is nu geselecteerd als leveringsadres. Geef ook een gsm-nummer of e-mailadres op zodat bpost jou kan verwittigen als je pakket voor jou klaarligt.
Betalen
Betalen kan met: Visa, MasterCard en American Express, Masterpass, Maestro, Bancontact/Mister Cash, KBC Online/CBC Online, ING Homepay, Belfius Direct Net en PayPal.
Bevestiging
Als alle gegevens correct zijn ingevuld klik je op de knop ‘nu betalen’. Vervolgens word je doorgeleid naar de betalingswebsite van je bank. In dat scherm zal je de betaling moeten bevestigen en definitief uitvoeren. Wanneer je betaling afgerond is wordt je bestelling bij ons geplaatst. Je krijgt een bevestigingsscherm te zien en een bevestigingsmail in je mailbox met het overzicht van je bestelling en je bestelnummer. Gelieve dat te vermelden bij elke correspondentie over je bestelling.
Levertermijn, voorraad en prijzen
Beschikbaarheid van producten online
We streven er steeds naar om correcte gegevens te verstrekken omtrent de beschikbaarheid en de leveringstermijnen van onze producten. Hoewel dit zelden voorkomt bij reguliere producten, kunnen er in drukke periodes toch minieme verschillen zijn tussen het reële en het opgegeven aantal producten in voorraad, wat een invloed kan hebben op de leveringstermijnen. In het slechtste geval kan dat leiden tot de annulatie van één of meerdere producten.
Als een product niet binnen de vooropgestelde termijn kan geleverd worden, zal je een e-mail ontvangen om je daarvan op de hoogte te brengen. We streven er naar om vertragingen zo veel mogelijk te beperken.
Beschikbaarheid van producten in de YAYA stores
Misschien wil je een product dat je op onze website vond in één van onze lokale YAYA stores gaan bekijken. Denk er aan dat niet alle YAYA stores dezelfde producten aanbieden en dat we de beschikbaarheid van de producten in onze stores niet kunnen garanderen.
Je kan bij de product details via onze website de voorraad in de verschillende stores nagaan door de knop “bekijk beschikbaarheid in winkels” aan te klikken. Daar kan je zien waar jouw product voorradig is. Je kan uiteraard ook steeds contact op nemen met de winkel van jouw voorkeur of via team@YAYA.be.
Levertermijn producten
Op de detailpagina van elk product vind je een indicatie van de levertermijn voor dat specifieke artikel in een bepaalde maat en kleur. De vooropgestelde levertermijnen zoals hieronder beschreven zijn enkel geldig voor België. Voor levering in het buitenland moet je enkele werkdagen extra rekenen.
- Leverbaar de volgende werkdag of de dag nadien: deze producten zijn op voorraad in onze web store en kunnen onmiddellijk verstuurd worden. Indien je voor 20u bestelt, worden ze de volgende werkdag geleverd. Wanneer je meerdere stuks van eenzelfde artikel bestelt, kan de levertermijn verlengd worden. In dat geval brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte.
- Leverbaar in 3-5 werkdagen: deze producten dienen vanuit onze lokale YAYA stores naar de webstore te worden verzonden alvorens je bestelling kan worden afgehandeld.
- Levering binnen 4-8 werkdagen of langer: dit betekent dat het product niet voorradig is in onze webstore, noch in de lokale YAYA stores. Wij kunnen het artikel toch voor jou bestellen en houden je op de hoogte van de leveringstermijn.
- Niet verkocht in de webshop: alle informatie over dit product is beschikbaar in onze web store, maar het product kan niet online besteld worden.
Wij bieden onze producten aan op onze website tot uitputting van de voorraad. Bij afgeprijsde producten, kan het helaas gebeuren dat artikelen zijn uitverkocht. De weergave van de artikelen wordt op kleur- en maatniveau ieder kwartier bijgewerkt. Als binnen het kwartier meerdere klanten hetzelfde product in het winkelmandje plaatsen, wordt het goed geleverd aan de klant die de bestelling als eerste heeft geplaatst.
De kans dat een artikel is uitverkocht, wordt groter als de periode tussen het toevoegen in het winkelmandje en het plaatsen van de bestelling, groter wordt.
Prijzen en kortingen
Alle prijzen zijn in euro, inclusief BTW en recupelbijdrage voor elektronische apparatuur. Alle prijzen kunnen zonder voorafgaande mededeling gewijzigd worden.
Als je een cadeaucheque, promotiecode of kortingsbon hebt gekregen die bruikbaar is op de webshop, rond dan je bestelling af en tik de promotiecode in bij het vakje ‘cadeaucheque’ in je winkelmandje. Voor cadeaucheques en kortingsbonnen dien je zowel de barcode als de webcode in te voeren. Beschik je over een cadeaucheque zonder webcode, dan kan je die in één van de YAYA stores verzilveren.
Helaas kun je de promotiecodes niet gebruiken voor gesoldeerde producten. De kortingen die we aanbieden, gelden niet voor koopjes omdat we daarop al een flinke korting geven. Ook op de artikelen die we aan ronde prijzen aanbieden en op onze cadeaucheques zijn promotiecodes nooit geldig.
Mijn bestelling bij YAYA
Ik heb hulp nodig bij het plaatsen van mijn bestelling. Hoe kan ik jullie bereiken?
Wij helpen je graag verder wanneer je nog vragen zou hebben over hoe je de bestelling kan plaatsen. Om al onze klanten een zo correct en snel mogelijk antwoord te kunnen bezorgen, vragen we je om je vragen op mail door te sturen. Dat kan via: team@YAYA.be of per telefoon: +32 (0)3 78 48 36 53. Ook via de live help button op de website kan je door ons verder geholen worden.
Voor zeer specifieke productvragen of voorraadvragen kan je best de dichtstbijzijnde YAYA store contacteren. Onze medewerkers beschikken over de nodige kennis en helpen je dan ook graag verder bij het uitkiezen van het juiste product.
Wanneer is mijn bestelling definitief geplaatst?
Je bestelling bij YAYA wordt definitief geplaatst van zodra de betaling afgerond is. Na de betaling mag je een bevestiging van je bestelling per mail verwachten.
Zijn alle producten in de webshop ook verkrijgbaar in de YAYA stores?
Misschien wil je een product dat je op onze website vond in één van onze lokale YAYA stores gaan bekijken. Denk eraan dat niet alle YAYA stores dezelfde producten aanbieden en dat we de beschikbaarheid van de producten in onze Stores niet kunnen garanderen. De termijn voor ophaling kan je raadplegen in je winkelmandje of bij het product zelf na het selecteren van de gewenste kleur en maat. Je kan nagaan of een product aanwezig is in jouw YAYA store via de knop “bekijk beschikbaarheid in winkels”.
Wat zijn de verzendkosten?
Alle bestellingen binnen België en Luxemburg worden gratis geleverd vanaf € 30. Bestellingen onder € 30 worden geleverd aan € 2,95
Naar welke landen worden pakketten verzonden?
YAYA bestelling worden in België en Luxemburg geleverd. Levering in andere landen is niet mogelijk.
Kan ik de status van mijn bestelling online opvolgen?
Zodra je bestelling bij YAYA in verwerking gaat, kan je die online opvolgen. Je logt jezelf eerst even in en dan kan je via ’Mijn account’ en ‘Mijn aankopen’ je bestelling volgen.
Zodra je pakket hier vertrekt, kan je ook de verzending volgen. Je ontvangt op het moment van de verzending een mail met tracking code van je pakket. Aan de hand van die tracking code kan je de voortgang van de levering volgen.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren na betaling?
Van zodra je betaling afgerond is, wordt je bestelling bij ons geplaatst. Je bestelling kan nu enkel nog door de YAYA klantendienst geannuleerd worden. Je kan hen bereiken via team@YAYA.be. Let wel: zodra je pakket verzonden is, kunnen wij geen annulatie meer uitvoeren. Als je het pakket niet wenst te ontvangen, kan je in dat geval weigeren voor ontvangst bij de levering of na ontvangst het pakket retourneren of binnenbrengen in een van onze YAYA-stores.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen na de bevestiging?
Van zodra je betaling afgerond is, wordt je bestelling bij ons geplaatst. We kunnen nu wel je leveringsadres nog aanpassen indien je voor een levering aan huis hebt gekozen. Let wel dat dit enkel kan tot je pakket hier verzonden wordt. Na de verzending kunnen we geen adressen meer wijzigen. Voor andere wijzigingen zoals bijvoorbeeld een andere maat of kleur, kan je steeds contact met ons opnemen via team@YAYA.be. Wij zullen dan verder bekijken wat we voor jou kunnen doen. Ook hier geldt weer hetzelfde: als het pakket al verzonden is, zijn er geen aanpassingen meer mogelijk.
Mijn bestelling werd geannuleerd door YAYA. Waarom?
Wij bieden onze producten aan op onze website tot uitputting van voorraad. Bij afgeprijsde producten, voornamelijk, als alleen nog restpartijen beschikbaar zijn, kan het helaas gebeuren dat artikelen zijn uitverkocht. De weergave van de artikelen wordt op kleur-/maatniveau ieder kwartier bijgewerkt. Als binnen het kwartier meerdere klanten hetzelfde product in het winkelmandje plaatsen, wordt het product geleverd aan degene die de bestelling als eerste heeft verstuurd.
De kans dat een artikel is uitverkocht, wordt groter als de periode tussen het plaatsen in het boodschappenmandje en "bestelling versturen" groter wordt. Helaas kunnen wij je pas bij het verwerken in het magazijn precies meedelen of het bestelde product ook werkelijk kan worden geleverd. Wanneer een product niet meer in voorraad is, informeren wij je zo snel mogelijk.
Indien we niet in staat zijn om je bestelling binnen de 30 dagen te leveren, brengen we je daarvan zo snel mogelijk op de hoogte en delen we je mee wat de verwachte leveringsdatum is. Als we niet in staat zijn om je producten te leveren door een stockfout, stocktekort of elke andere onvoorziene omstandigheid, zal je bestelling geannuleerd worden en brengen we je daarvan op de hoogte.
Vervolgens volgt de terugbetaling van het geannuleerde producten(en). YAYA kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou voortkomen uit het niet voorradig zijn van een product.
Ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen en toch al betaald. Wat nu?
Van zodra je betaling afgerond is, wordt je bestelling definitief geplaatst. Je zou nu binnen de 15 minuten een bevestiging van je bestelling moeten ontvangen per mail. Wanneer dat niet gebeurt, kan het zijn dat je een verkeerd mailadres ingevuld hebt. Je kan dat nakijken door in te loggen en dan via 'mijn account' je gegevens na te kijken. Het is ook mogelijk dat de mail terecht is gekomen in je junk of spam mailbox. Wanneer na die controle blijkt dat je de mail niet ontvangen hebt, kan je ons contacteren via team@YAYA.be. Je wordt dan zo snel mogelijk verder geholpen.
Betalen
Betalen via www.yaya.be
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Als je een bestelling wil plaatsen via deze webshop, dient deze bestelling ook online betaald te worden. Het is niet mogelijk een bestelling online te plaatsen en die achteraf in de winkel of bij ontvangst te betalen.
Je hebt keuze uit volgende betalingswijzen: Visa, MasterCard, American Express, MasterPass, Maestro, Bancontact/Mister Cash, KBC Online/CBC Online, ING Homepay, Belfius Direct Net, iDEAL, PayPal, Giropay en Sofort.
Je kan via de webshop helaas niet per overschrijving betalen. De betaling moet steeds worden afgerond tijdens de bestelling en dus dient de betaling online onmiddellijk te gebeuren.
Bij het online betalen word ik doorverbonden met de website van mijn bank. Klopt dat?
De meeste banken beschikken over een eigen betaalterminal. Je zal daar bij een online betaling naar doorverwezen worden. Door gebruik te maken van je kaartlezer en de aanwijzingen online te volgen kan je de betaling nu bevestigen en afronden.
Ik wil betalen met een kredietkaart, maar er wordt gevraagd om een code ter bevestiging in te geven. Hoe doe ik dat?
Bij het online betalen zal je doorverwezen worden naar het betalingsscherm van je bank. Voor je eigen veiligheid zal er gevraagd worden om je betaling nog extra te bevestigen. Dat doe je door gebruik te maken van je kaartlezer en de aanwijzingen online te volgen.
Ik heb betaald, maar heb nog geen bevestigingsmail ontvangen. Werd mijn bestelling geregistreerd?
Kijk eerst even na of de bevestigingsmail niet in je junk of spam mailbox terecht is gekomen.
Indien je een kwartier na de betaling nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kan je ons best contacteren via team@YAYA.be. Wij kijken zo snel mogelijk na of je bestelling goed geregistreerd werd.
Ik probeer online te betalen, maar krijg telkens een foutmelding. Wat kan ik doen?
Alle transacties met krediet- en debetkaarten zijn onderworpen aan validatiecontroles en de goedkeuring door de uitgever van de kaart. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling, kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van je bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
Is betalen via de webshop veilig?
We stellen alles in het werk om je veiligheid maximaal te beschermen wanneer je gebruik maakt van onze online webstore. We maken gebruik van de SSL-technologie (secure socket layer) om je gegevens tijdens alle verkoopstransacties met ons te beveiligen. Alle informatie die je verstrekt, wordt volledig geëncrypteerd zodat derde partijen ze niet kunnen lezen. (Voor Netscape klik je het 'veiligheidsicoontje' onderaan op de werkbalk aan en verifieer je of SSL2 en SSL3 aangevinkt staan. Voor Internet Explorer ga je achtereenvolgens naar beeld, menu en Internetopties, en klik je op 'Geavanceerd'. Controleer daar of SSL2 en SSL3 aangevinkt staan. Je browser bevestigt dan dat je in een veilige omgeving werkt: er verschijnt een icoontje met een gesloten hangslot of de afbeelding van een sleutel op de balk onderaan op je scherm).
Factuur van online aankoop
Je kan als bedrijf bij elke online aankoop een factuur ontvangen. Dat dien je wel vooraf in te geven. Van zodra je de gegevens van je bedrijf invult, de bedrijfsnaam en het BTW-nummer, zal ons systeem automatisch een factuur meezenden in het pakket.
Wanneer een bestelling verzonden is, kunnen wij enkel nog manueel een factuur laten opmaken en dat kan tot 5 weken duren. Je contacteert ons best via team@YAYA.be om dat aan te vragen.
Als je bedrijf geen BTW-nummer heeft, laat je de bedrijfsnaam blanco. Je kan de bedrijfsnaam invullen bij de naam.
Levering
Leveringsmogelijkheden
Wat zijn de leveringsmogelijkheden?
Thuislevering via bpost:
Je kan je pakket bij je thuis of op het werk laten afleveren. De levering gebeurt via bpost (of een andere partnet voor leveringen buiten België). Een levering via bpost kan enkel plaatsvinden tijdens de werkuren. Let dus op dat je een adres opgeeft waar iemand aanwezig is tussen 8 uur en 17 uur. Als je dit handiger vindt, kun je ook je werkadres als leveringsplaats opgeven of kiezen voor een ophaling in een bpost afhaalpunt.
Als er niemand aanwezig is op het moment van de levering, zal de postbode een briefje achterlaten met een barcode. Het pakket zal vervolgens in het dichtstbijzijnde bpost kantoor of ophaalpunt klaarliggen, vanaf de dag na de leverpoging. Dat adres staat ook op het briefje. Je kan bpost ook contacteren om een tweede aanbieding te regelen. Dat kan je ook online via de e-tracker van bpost.
Het pakket blijft 15 dagen ter beschikking in het bpost afhaalpunt. Indien het pakket niet tijdig wordt afgehaald, wordt het teruggestuurd naar YAYA en als retourpakket behandeld. Je ontvangt dan de retourbevestiging en de terugbetaling.
Je kan helaas geen tijdstip opgeven voor de levering van je pakket. De postbode zal zich aanmelden tijdens de werkuren, maar kan geen exact tijdstip doorgeven. Dat is immers afhankelijk van de eventuele verkeershinder en andere omstandigheden die een invloed hebben op het leverschema. Van dat leverschema kunnen wij in geen enkel geval op de hoogte gesteld worden door de koerierdienst.
Bpost postpunt:
Een bpost postpunt is een afhaalpunt voor pakketten in een potkantoor, warenhuis, benzinestation, krantenwinkel, etc.. Er is steeds een bpost postpunt in de buurt of in de buurt van je werk. Het dichtstbijzijnde bpost postpunt wordt weergegeven in het bestelproces. Bij het afronden van je bestelling vind je een overzicht van bpost pick up points. Je hoeft je pakket niet zelf op te halen. De persoon die je pakje ophaalt zal wel moeten tekenen voor ontvangst.
Op het moment dat je pakket aankomt in het bpost postpunt, ontvang je daarover een bevestigingsmail. Van zodra je pakket is aangekomen in het bpost postpunt, zal jouw pakket 15 dagen beschikbaar zijn in je bpost postpunt. Je kan je pakket ophalen op alle openingsdagen en –uren van het postpunt. Als je pakket onvolledig of beschadigd aankomt in het bpost postpunt, raden we je aan onmiddellijk contact op te nemen via team@YAYA.be. In de meeste gevallen zal het afhaalpunt niet verantwoordelijk gesteld worden.
Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?
Je bestelling is verzonden
Van zodra YAYA je bestelling verzendt, zal je daarvan een bevestigingsmail ontvangen. Je pakket zal (voor levering in België) de dag nadien bij jou geleverd worden.
Als je pakket verzonden werd, maar je nog niets ontvangen hebt, kan je best eerste de tracking van je pakket online raadplegen via track.bpost.be. Als je pakket volgens de tracking al geleverd werd maar je nog niets ontvangen hebt, dan werd het geleverd in een bpost afhaalpunt of postkantoor. In dat geval zou je in de brievenbus een bericht moeten terugvinden van de chauffeur waarop staat op welk adres het pakket achtergelaten werd. Wanneer je pakket ook niet in het bpost postpunt geleverd is, en je geen briefje ontvangen hebt, kan je ons best contacteren via team@YAYA.be. Wij informeren bij bpost waarom je pakket nog niet aangekomen is op het gekozen punt en zoeken zo snel mogelijk een oplossing voor jou.
Ik heb 2 of meer aparte online bestellingen geplaatst. Kan ik die samen laten verzenden?
Dat is helaas nog niet mogelijk. Twee of meerdere aparte bestellingen worden in onze systemen ook apart behandeld en verzonden. Probeer dus steeds alle gewenste producten in één keer te bestellen.
Kan ik mijn leveringswijze nog aanpassen na het plaatsen van de bestelling?
Helaas kan een leveringswijze niet meer aangepast worden van zodra je bestelling geplaatst werd. Dat is technisch onmogelijk.
Hoe kan ik mijn levering opvolgen?
Van zodra je pakket bij YAYA verzonden wordt, zal je een bevestiging per mail ontvangen. In die mail kan je de trackingcode van je pakket terugvinden. Met deze code kan je het pakket via de website van bpost opvolgen: www.bpost.be/nl/track/
Voor vragen over deze tracking kan je steeds terecht op de website van bpost of kan je ons contacteren via team@YAYA.be.
Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik artikelen met een verschillende levertermijn bestelde?
Omdat we bij YAYA graag rekening houden met het milieu trachten we zo weinig mogelijk aparte verpakkingen te verzenden. Als je in één bestelling producten plaatst met verschillende levertermijnen zal je pakket dan ook in totaliteit verzonden worden volgens de langste levertermijn. Als er een artikel vertraging oploopt, versturen we soms al een deel van de bestelling. Je ontvangt een mail met de bevestiging dat we het ontbrekende product(en) zo snel mogelijk nasturen.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je je bestelling binnen de geraamde leveringstermijn ontvangt. De termijn (in werkdagen) kan je raadplegen bij het product online, maar ook in je bevestigingsmail. Klik online eerst even op de kleur en de maat. De leveringstermijn verschijnt daarna vlak onder het product. Gelieve rekening te houden met iets langere leveringstijden in drukkere periodes. De maximale leveringstermijn bedraagt 30 dagen, te rekenen vanaf de dag na je bestelling.
Als we om eender welke reden niet in staat zijn om de geraamde leveringstermijn te respecteren, nemen we contact met je op en brengen we je op de hoogte van de vertraging. Als er een probleem is met de beschikbaarheid van de producten die je hebt uitgekozen, laten we je weten wat de vermoedelijke leveringstermijn zal zijn.
Er is een probleem met mijn levering
Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat nu?
Als je een product in beschadigde staat hebt ontvangen, breng ons daarvan dan eerst op de hoogte. Je kan ons contacteren via team@YAYA.be. We bekijken hoe we een oplossing kunnen bieden en zullen je vragen om het artikel retour te sturen. De retourkosten zullen in dit geval terugbetaald worden (volgens de standaard posttarieven). Het beschadigde product stuur je, samen met het retourformulier en een beschrijving van de beschadiging, op naar ons retouradres. Voeg ook je IBAN rekeningnummer en BIC code toe, zodat we de terugbetaling kunnen uitvoeren.
Als je beschadigde producten retourneert, hou er dan rekening mee dat de artikelen aan de Dienst-na -verkoop en vaak aan de leverancier terugbezorgd moeten worden. Het kan dus even duren voor ze terugbetaald of geruild worden. We houden je van die termijn tijdens het proces op de hoogte.
Uiteraard ben je ook welkom in één van onze YAYA stores. Ter plaatse kan de verantwoordelijke Dienst-na -verkoop meteen vaststellen wat er aan de hand is en een gepaste oplossing bieden.
Er zit nog een beveiliging aan mijn product. Wat nu?
Uiteraard wordt daar de nodige aandacht aan besteed, maar tijdens zeer drukke periodes durft er al eens eentje door de mazen van het net glippen. Je mag met het product even langsgaan in één van onze stores met je aankoopbewijs. Aan de kassa zal men de beveiliging verwijderen.
Indien er geen YAYA store in je buurt is, kan je het ook retour zenden aan ons per post. In dat geval worden de retourkosten terugbetaald (volgens de standaard posttarieven). Noteer dus zeker je IBAN rekeningnummer en BIC code op de retournota en geef duidelijk aan dat de beveiliging dient verwijderd te worden. Van zodra het artikel hier aankomt, halen we de beveiliging er af en sturen we het onmiddellijk terug naar je op. Let wel op dat het enkele werkdagen kan duren voor je pakket hier aankomt en terug bij jou is.
Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat nu?
Onze pakketten worden in de laatste fase manueel verwerkt en ingepakt. Daardoor kan het helaas gebeuren dat we een foutje maken bij het sorteren van de inhoud. We zetten dat dan ook graag recht als dit bij jou het geval is. Laat ons even weten via team@YAYA.be wat je juist ontvangen hebt en wij kijken zo snel mogelijk na hoe we dit voor jou kunnen oplossen. Uiteraard ben je ook welkom in één van onze stores. Ter plaatse kan men meteen vaststellen wat er aan de hand is en een gepaste oplossing bieden.
Retourneren
Ik wens een product terug te sturen of om te ruilen
Hoe kan ik een ontvangen product retourneren?
Retourneren kan op twee verschillende manieren:
- Gratis retour in één van onze winkels. Je ontvangt een terugbetaling aan de kassa.
- Retour naar ons hoofdkantoor via de post. In dit geval zijn de retourkosten voor jou.
Hoe retourneer ik per post?
Hergebruik gerust de verpakking waarin je je pakje aankreeg. Downloadt het retourdocument in je account bij ‘mijn aankopen’ en druk het af. Vul het document in en steek het in het retourpakket.
Het retouradres:
YAYA web retours
Maccabilaan 34
2660 Hoboken
BELGIË
Waarom zit er geen retourdocument in mijn pakket?
Wij kiezen er bewust voor om zo weinig mogelijk papier en verpakking te gebruiken. We sparen al snel enkele tientallen bomen door geen retourdocument in elk pakket te stoppen. En dat betekent meer schone lucht voor jou! Wens je toch iets terug te sturen? Print dan je retourdocument via je online account onder ‘mijn aankopen’.
Waar vind ik het retourdocument?
Het retourformulier kan je printen in je account onder ‘mijn aankopen’. Om toegang te hebben tot je account kan je je aanmelden op onze website.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kan je online bestelling binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren.
Wij nemen enkel producten retour die volledig, in de originele staat en ongebruikt zijn. YAYA kan een retour weigeren indien de producten door de klant gebruikt of beschadigd werden.
De retourvoorwaarden gelden niet voor gepersonaliseerde producten. Dit zijn producten die op maat van de klant afgesteld worden en producten die registratie vereisen.
Kan ik soldenartikelen retour zenden?
Je kan soldenartikelen die online aangekocht werden retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Soldenartikelen die in één van de YAYA stores werden aangekocht, kunnen tot drie dagen na de aankoop geretourneerd of omgeruild worden.
Hoe kan ik een ontvangen product omruilen?
Om een product om te ruilen kan je langsgaan in één van onze stores. Als de omruiling niet mogelijk blijkt te zijn, zal de winkelmedewerker overgaan tot een terugbetaling. Je kan ook online een nieuwe bestelling plaatsen. Wij betalen de geretourneerde producten dan zo snel mogelijk terug.
Worden mijn retourkosten ook vergoed?
De kosten voor het retour sturen van een pakket worden niet vergoed. Enkel indien er een foutief of beschadigd artikel werd geleverd, worden de retourkosten door YAYA vergoed.
Let op: YAYA kan een retour weigeren indien de producten door de klant beschadigd werden.
Is er een termijn waarbinnen ik mijn retourpakket moet verzenden?
Je hebt als consument het recht ons binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering, mee te delen dat je afziet van de aankoop. Je hoeft geen boete te betalen of een reden voor het retourneren op te geven.
Hoe weet ik of mijn retourzending goed is aangekomen?
Van zodra je retourpakket bij YAYA verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per e-mail. De terugbetaling zal zo snel mogelijk uitgevoerd worden.
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling na een retour?
Van zodra je retourpakket bij YAYA verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per e-mail. De terugbetaling wordt daarna automatisch uitgevoerd. We betalen je terug op de betaalmethode waarmee je de bestelling betaalde. Indien je betaalde aan de kassa of met een cadeaucheque of kortingscode, wordt de terugbetaling binnen de week via overschrijving uitgevoerd. Schrijf daarom altijd duidelijk je IBAN en BIC op het retourformulier.
Als je na een week geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via team@yaya.be. Vermeld je IBAN en BIC in je e-mail.
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?
Je kan alle producten aangekocht via de webshop retourneren, met uitzondering van gepersonaliseerde producten. Dit zijn producten die op maat van de klant afgesteld worden en producten die registratie vereisen.
Klachten
Alle vragen, klachten of opmerkingen kunnen worden verstuurd naar onze klantendienst via team@yaya.be. We stellen alles in het werk om uw klacht binnen de 2 werkdagen na ontvangst te behandelen. Indien we uw klacht niet onmiddellijk kunnen oplossen, delen we u de vermoedelijke termijn mee en houden we u op de hoogte van elk onderzoek.
- Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
- Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
- Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr
Toch nog vragen? Wij zijn elke dag bereikbaar tussen 10u00 en 22u00